Švajčiarsko, najkrajšie miesta v Alpách- tutto

Švajčiarsko, najkrajšie miesta v Alpách

deň prvý

Cesta sa začala  16.8. 2018 o 14:00 cestou zo Žiliny.  Po troch hodinách cesty sme prišli do Bratislavy. S prestupom vo Viedni sme vyrazili nočným vlakom do Švajčiarska, ktorý mal kvôli opravám trate ďalšie prestupovania.

deň druhý

Ráno o piatej sme nastúpili na ďalší vlak ,v ktorom sme išli posledný úsek Rakúska. Ako pomaly vychádzalo slnko, tak pomaly sa alpské vrcholky zalievali oranžovou farbou.  Pod traťami vlakov bolo vidieť strmé veľké zrazy a malé domčeky, ktoré boli na balkónoch obsypané muškátmi. Po pár prestupoch a čakaniach na zastávkach sme sa dostali do panoramatického vlaku. Zistili sme, že je k rušňu pripojený špeciálny vozeň. Otvorený vozeň. Nádherné výhľady, vietor vo vlasoch a studený vzduch zo 4-tisícoviek vytvorilo nádherný zážitok na ktorý tak ľahko nezabudnem. Prešli sme okolo pár plies a postupom času sme sa dostali za Talianske hranice do mesta Tirana(skvelá talianska zmrzlina). Bohužiaľ sme nemali veľa času a museli sme postúpiť ďalej. Po troch hodinách cesty sme prišli do mesta Lugano. Toto mesto je aj tretie najväčšie mesto finančníctva vo Švajčiarsku po Zürichu a Ženeve. Aj keď v Lugane nie je more mesto má nádich talianského prímorského mesta. V meste sa nachádza jazero Lugano(keby som nevedel povedal by som, že to je more:). Asi hodinku sme sa túlali po meste. Úzke uličky, huslisti, drahé obchody. Ďalej sme museli utekať na vlak, aby sme sa stihli ubytovať.  Mesto Bellinzona vyzerá ako stredoveké . Možno kvôli trom hradom, ktoré ho strážia z každej strany. Večer je atmosféra ešte krajšia. Vysvietené hrady, nočné podniky, skvelé občerstvenie. Jedno z najkrajších čo som videl.

deň tretí

Ráno sme odchádzali vlakom o ôsmej, aby sme stihli otvorenie parku miniatúr v meste Melida. V parku miniatúr je celé Švajčiarsko zmenšené v mierke 1:25. Všetky pamiatky, hrady, miesta, ktoré by ste mali vo Švajčiarsku vidieť nájdete tu. Po priehľiadke sme sa presunuli vlakom do mesta Locarno. Taktiež ako Lugano má mesto prímorský nádych. Mesto sa vyznačuje drahými autami, turistami a za zmienku stoja aj subtropické záhrady. Do Locarna plynú aj davy turistov z Milána, ktorý sa vyznačujú prepychom a luxusom, čo sa odrazilo aj na meste. V meste sa nachádza významný chrám Madonna DEL Sasso. Z chrámu je nádherný výhľad na mesto- Ďalej sme išli panoramatickým vlakom cez Taliansko do mesta Interlaken kde sme mali ubytovanie.

deň štvrtý

Skoro ráno sme vyrazili na miesto fiktívnej smrti Sherlocka Holmesa, ako sa postupom času ukázalo, prežil. Toto miesto zdobí nádherný vodopád a úchvatný výhľad. Hore k vodopádom nás doviezla zubačka, ktorá mala byť už asi vo výslužbe:) Po prehliadke sme sa peši presunuli približne dva kilometre do tiesňavy rieky Aary. Masívne steny cez, ktoré len letmo prenikne slnko a žblnkajúci potôčik vytvárali pocit údivu a maličkosti. Cestu zdobili lávky a prekrásne výhľady. Celé prejdenie tohto úseku trvalo trištvrte hodinu. Museli sme sa ponáhľať na vlak, aby sme stihli loď. S odretými ušami sme vyplávali z prístavu a putovali po 14km dlhomjazere do mesta Interlaken ost. Poobede sme sa odpojili od skupiny a vybrali sme sa na cestu historickým vlakom do hôr. Videli sme známe 4-tisícovky ako Jáger a Jungfrau. Táto trať a vláčik(zubačka) zhodou okolností oslavovala 125 výročie založenia. Na konci trate vo výške asi 2000 m. n .m sa nachádza niečo čo by ste nečakali. Botanická záhrada založená z horských kvetov. Každý kvet mal pri sebe tabuľku čiže to bolo zaujímavé a obohacujúce aj pre laika. Zišli sme na ubytovňu a pobalili sme sa na ženevské jazero.

deň piaty

K ženevskému jazeru sme cestovali panoramatickým vlakom vďaka, ktorému sme videli alpské dedinky v plnej kráse. Ďalej sme prestupovali v meste Montreux a namierené sme mali do Lausanne kde sme mali zjednané ubytovanie. Zaniesli sme si ruksaky a vrátili sme sa do Montreux kde sme nastúpili na loď a plavili sme k hradu Chateau de Chillon. V jednom s najlepšie zachovalých hradov Európy sa dokonale vcítite do kože obyvateľov tejto doby. K večeru sme sa vrátili do Lausanne a skoro ráno sme vyrazili do Chamonix kde sme nastúpili do lanovky, ktorá nás vyviezla do výšky 3848 m.n.m. Nanešťastie hneď ako sme dorazili sa najväčšia hora Európy zatiahla. Ale ani toto nám zážitok nepokazilo okolo sa rozprestierali nádherné hory ako z rozprávky. Tu naše putovanie po švajčiarsku končí. Ďalším nočným vlakom sme sa doviezli do Viedne a odtiaľ domov. Prajem veľa zážitkov aj na vašich cestách.